2015/5/25 – Kevadel sai Ahja jõel käidud

Saesaare pais
Kobras Saesaare paisul

Jõudsime reede õhtul ja tegime esimesed visked Saesaare paisul. Üks tuttavatest sai korgiõngega ühe latika, kuid muidu vaikne.

Järgmisel hommikul paadiga ülesvoolu sai kõik läbi kammitud. Kohalik mees oli ka peal ja ütles, et tammile lähemalt  oli saanud pisikesi havisid enne meie jõudmist. Peale seda sai koos kahe paadiga üksteisega silmside kaugusel ülesvoolu liigutud. Täiesti null võttu kõigil kolmel püüdjal, kes vee peal sel hetkel olid. Jõudsime jõe kitsenemiskohani välja. seal proovisime pisut õngisteda. Kaaslasel tuli särge. Mul polnud piisavalt head varustust – ainult “pilliroo-õng” (ilma kettata lihtkäsiõng). Vahepeal olime taas kobrast näinud. Selle peale hakkasin kartma, et kopra nägemine on juba halb enne ja kalasaak tuleks unustada.

Kuid ilm muutus ja seadsime ka meie paadinina maabumiskoha poole.

Hakkas sadama ja me järjepidevalt ikka kammisime landiga kaldaäärseid. Siis justkui imeväel hakkas meil mõlemal näkkama. Veeheina seest kuid kummalgi otsa ei jäänud ja edasised püüdlused olid ka tulemusteta. Terve tubli tööpäev ja tulemust polnud.

Kolmas hommik

Viimasel päeval otsustasime jala jõe kaldalt proovida. Üks ahvenapoiss ampsas vee äärest, aga läks ka minema. Imelisem oli metsnugise üle jõe tulemine, minust ainult 15 meetri kauguselt. Kahjuks ei jõudnud kaameralt katikutki eest võtta, kui ta juba vett kasukalt maha raputas, mulle otsa vaatas korra ja hüpetega metsa kadus.

Päeva kokkuvõte – ilus loodusmatk, tühjad pihud ja tühjenenud landikarp, sest puid, kände, oksi ja kive on seal rohkelt.

Ahja jõgi

Hiljem saime teada, et seoses tammi ehitustöödega oli vesi ilmselt liiga sogane ja kalad sellepärast ka veidi arglikumad.

Kurb tõsiasi, et kodutöö oleks võinud olla paremini tehtud. Siiski tuleb tõdeda, et retk oli mõnus ja mäletamistväärt kogemus. Ja seda, kas kopra nägemine jõel halba kalasaaki ennustaks, ei teagi nüüd kui palju uskuda.